آخرین مطالبگیاهان دارویی

چند نکته برای درمان بیماری ها با گیاهان دارویی

 ادویه ها را دست کم نگیرید!

اضافه کردن ادویه و سبزی های معطر به رژیم غذایی می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد و همچنین به حفظ وزن طبیعی کمک کند. به علاوه آنها می‌تواند به پیشگیری از برخی سرطان ها کمک کنند، فشار خون را کاهش دهند، به کنترل قند خون کمک کنند و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشند.

 نمک را با گیاهان معطر جایگزین کنید

گیاهان معطری مانند مرزنگوش، آویشن، رزماری، جعفری و سیر  می‌توانند رایحه طبیعی غذا ها را بیرون بکشند.

Image result for ‫نمک‬‎

از سیر تازه استفاده کنید

سیر می‌تواند فشار خون و کلسترول را پایین بیاورد. برای به دست آوردن حداکثر منافع لازم است دست کم سه پر سیر متوسط تازه در روز مصرف کنید. سیر خشک یا سیری که مدتها مانده باشد، خواص خود را از دست میدهد.

Image result for ‫سیر تازه‬‎

رزماری بخورید

رزماری حاوی مواد آنتی اکسیدان اند که تصور می رود حافظه را بهبود بخشند و احتمالا به پیشگیری از سرطان کمک کند.

 

با خوردن ریحان ، مرزنگوش و رزماری با سرماخوردگی مبارزه کنید.

اسانس های روغنی موجود در این گیاهان ممکن است بتواند در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا به شما کمک کند.

Image result for ‫رزماری‬‎

سرفه مزمن را با آویشن درمان کنید

منافع بهداشتی آویشن بی نظیر است. این گیاه به طور سنتی برای درمان سرفه ، حتی سیاه سرفه استفاده می شده است.

Image result for ‫آویشن‬‎

برای تسکین کمردرد زردچوبه بخورید

پژوهشگران دریافته اند که ماده ای به نام کارکامین که در زردچوبه یافت می شود، دارای خواص ضد التهابی است. زردچوبه می تواند به تنهایی، و اضافه شده به ادویه کاری مورد استفاده قرار گیرد. زردچوبه را نباید پشت سر هم زیاد خورد.

Image result for ‫زردچوبه‬‎

با کارکامین که به جنگ سرطان بروید

معلوم شده است که کارکامین موجود در ادویه کاری باعث کوچک شدن پولیپ های روده بزرگ   پیش- سرطانی میشود.

Image result for ‫کارکامین‬‎

از ادویه گرم برای کاهش فشار خون استفاده کنید

ادویه گرم مانند زنجبیل، جوز بویا، دارچین، فلفل شیرین، فلفل سیاه و فلفل قرمز باعث حرکت خون از قسمت‌های مرکزی بدن به پوست می‌شوند. به گفته دکتر زیک این وضعیت باعث میشود خون به صورت یکنواخت تر در سراسر بدن پخش شود و ممکن است فشار خون بالا را نیز کاهش دهد.

برای تسکین معده زنجبیل بخورید

موادی به نام جینجرول ها که در زنجبیل وجود دارند می توانند به کنترل تهوع کمک کنند.

Image result for ‫زنجبیل‬‎

ادویه را جایگزین شکر کنید

ادویه جاتی مانند دارچین و جوز بویا را به جای شکر برای شیرین کردن تنقلات استفاده کنید.

فلفل دلمه ای؛ ضد سرماخوردگی

فلفل دلمه ای از منابع ویتامین c است به طوری که با خوردن ۱۰۰ گرم از آن ۱۴۰ میلی گرم ویتامین C دریافت خواهد شد به این ترتیب با خوردن یک عدد فلفل دلمه ای رنگی آن هم سه بار در هفته نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به ویتامین C فراهم می شود نکته مهم دیگر درباره نوع رنگی این سبزی آن است که مقادیر فراوانی بتاکاروتن و بتا کریپتو گزانتین دارد بنابراین مصرف مرتب آن به تقویت سیستم دفاعی کمک کرده و از ابتلای فرد به بیماری های عفونی و حتی سرماخوردگی جلوگیری می کند. فقط فراموش نکنید که یک لیوان سبزی خرد شده یا نصف لیوان پخته آن یک واحد سبزی و دارای ۲۵ کیلوکالری انرژی است بنابراین باید در کل کالری دریافتی آن را هم در نظر گرفت.

Image result for ‫فلفل دلمه ای‬‎

اگر چاق هستید

بهتر است مقدار روغن مصرفی تان را کم کنید و مقدار برنجی را که با این خورش میل میکنید به ۵ قاشق غذاخوری برسانید یادتان باشد که مصرف سالاد و سبزی خوردن این غذا از مقدار کالری دریافتی کم می‌کند و باعث احساس سیری در شما می شود.

Image result for ‫ادم چاق‬‎

اگر سرما خورده اید

از سرخ کردن اجزای تشکیل دهنده این غذا صرف نظر کنید و مقدار ادویه به کار رفته در آن را کاهش دهی.د مقدار فلفل دلمه را افزایش دهید و آن را همراه یک لیوان آب پرتقال تازه میل کنید به این ترتیب ویتامین C بیشتری دریافت خواهید کرد که در طول بیماری به آن نیازمندید.

Image result for ‫سرما خوردگی‬‎

بیشتر بخوانید:

خواص و فواید گیاهی زیره سبز+نحوه مصرف درمانی

بادیان رومی یا آنیس چیست + آشنایی با خواص دارویی و درمان

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بستن