آخرین مطالبسلامتی

بررسی فواید و خواص لوبیا سفید وچیتی

بررسی فواید و خواص لوبیا سفید و قارچی

لوبیا سفید

لوبیا سفید دارای فیبر مفید و خاصیت سم زدایی فوق العاده است.

لوبیا سفید همانند انواع لوبیا سرشار از فیبر و پروتئین است و در ترکیبات پروتئین های گیاهی نظیر برنج یا کینوا به استحکام استخوان های ورزشکاران کمک می‌کند. لوبیا سفید ، به خصوص غنی از مینرال جزیی مولیبدنوم است که به سم زدایی بدن کمک می کند سلفیت نوعی ماده نگهدارنده است در غذاهای فرآوری شده و سرخ کردنی ها وجود دارد و با سردرد و حملات آسمی در ارتباط است.

مواد مغذی موجود در لوبیا سفید

ویتامین های ب۱ ، ب ۳ ، ب ۵ ، مس، آهن ، منیزیم ، منگنز، مومولیبدنوم، فسفر،  پتاسیم، روی.

طرز تهیه سوپ لوبیا سفید و کلم بروکلی

۲ عدد پیاز خورد شده ، قاشق چای خوری پودر جوزهندی ، ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون ، ۶ پیمانه آب موجود ۵۰۰ گرم لوبیا سفید کنسرو شده ، سه پیمانه گل های کوچک کلم بروکلی ، یک عدد سیب زمینی بزرگ بدون پوست و خرد شده در قطعات ۳ سانتی‌متر ، نان.

پیاز و جوز هندی را پنج دقیقه در روغن تفت دهید. آب مرغ ، لوبیا ، بروکلی و سیب زمینی را اضافه کرده؛ پس از جوش آمدن ، ۱۵ دقیقه حرارت ملایم دهید تا نرم شوند. مخلوط را در مخلوط کن ، نرم کرده سپس با نان میل کنید.

بیشتر بدانید:

برسی کامل فواید و خواص سویا برای ورزشکاران

بررسی کامل فواید و خواص سیر

فواید و خواص بادام زمینی

خواص-و-فواید-لوبیا-سفید
خواص-و-فواید-لوبیا-سفید

لوبیا قرمز

این لوبیای پر مصرف که از غذاهای اصلی مکزیک است ، به همراه فلفل ، سالاد و سس بسیار خوشمزه خواهد بود.

یک واحد لوبیا قرمز مقدار زیادی پروتئین و فیبر مورد نیاز بدن را تامین میکند. مصرف آن برای ورزشکاران حرفه ای که در کاهش وزن هستند مناسب است؛ زیرا فیبر ، گرسنگی را به تاخیر می اندازد در حالی که پروتئین، انرژی زا است. این نوع لوبیا همچنین غنی از فولات است که به دلیل کمک به بهبود زخم ها ، برای درمان تاول مناسب است.

مواد مغذی موجود در لوبیای قرمز

ویتامین های ب۱ ، ب ۶ ، کا، ، فولات ، مس، آهن ، منیزیم ، منگنز، فسفر، مولیبدنوم، پتاسیم، روی.

طرز تهیه سس لوبیا مکزیکی

یک و یک چهارم پیمانه لوبیا قرمز خشک ، یک دوم پیاز ریز ریز شده ، یک دوم قاشق چایخوری پودر فلفل ، یک قاشق سوپخوری روغن زیتون ، ۲ قاشق سوپ خوری گشنیز خرده شده ، ۲ قاشق سوپ خوری خامه ترش.

لوبیا ها را از یک شب قبل در آب بخیسانید و روز بعد آن را آبکش کرده و با آب تمیز بجوشانید. پس از ده دقیقه به مدت دو ساعت حرارت ملایم دهید تا کاملاً پخته شود. در ظرف دیگری پیاز و فلفل را در روغن تفت داده و پس از خنک شدن با لوبیا ، خامه و گشنیز در مخلوط کن بریزید. پس از خنک شدن میل نمایید.

لوبیا قرمز خام، سمی است؛ بنابراین باید آن را به شکل کنسروی یا پخته مصرف کنید.

خواص-و-فواید-لوبیا-قرمز
خواص-و-فواید-لوبیا-قرمز

لوبیا چیتی

با مصرف این منبع کم چرب و کم کالری پروتئین ، از خوردن لوبیا لذت ببریم.

با ترکیب لوبیای صورتی رنگ با غله ای چون برنج قهوه ای، غذایی با پروتئین و با کیفیت و بدون چربی دست یابید. لوبیاچیتی ، به خصوص سرشار از اسید آمینه لیزین است که در بیشتر پروتئین های گیاهی یافت نمی‌شود. یک واحد از لوبیا چیتی، یک چهارم از نیاز روزانه بیشتر افراد به آنها را، که برای انتقال اکسیژن در بدن و تولید انرژی حین ورزش ضروری است، تکمیل می‌کند.

مواد مغذی موجود در لوبیا چیتی

ویتامین های ب۱ ، ب ۶ ، فولات ، مس، آهن ، منیزیم ، منگنز، فسفر، سلنیم، پتاسیم، روی.

طرز تهیه فاج لوبیا چیتی(نوعی کیک)

۱۷۰ گرم شکلات سیاه با ۷۰ درصد کاکائو ، شش قاشق سوپخوری کره ، یک چهارم پیمانه شیر ، ۸۵ گرم لوبیا چیتی پخته و له شده ، یک قاشق چای خوری عصاره نعناع بیابانی ، یک کیلوگرم شکر.

شکلات و کره را با شیر مخلوط کرده؛ لوبیا چیتی و عصاره نعناع بیابانی را به آن افزوده و به تدریج شدت را اضافه کنید تا مخلوط غلیظی تهیه شود. مایه را روی سینی چرب شده ریخته؛ رویش را پوشانده و در یخچال قرار دهید. هنگامی که خود را گرفت آن را به قطعات مربع شکل برش دهید و میل نمایید.

چیتی به معنی رنگ شده در زبان اسپانیولی به معنی نپخته است. این دانه های لوبیا بژ رنگ هستند و لکه های قهوه ای متمایل به قرمز بر روی آنها دیده می‌شود.

خواص-و-فواید-لوبیا-چیتی
خواص-و-فواید-لوبیا-چیتی

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بستن