آخرین مطالبسلامتی

خواص خرما

اطلاعات علمی خرما

خواص خرما

خرمای خشک و لذیذ، هنگام دوچرخه سواری طولانی مدت یا پیاده روی، مقوی ترین تغذیه محسوب می شود.
بهترین راه آماده شدن برای تمرین، مصرف غذایی سبک، ۳ ساعت پیش از شروع تمرین و سپس مصرف یک میان وعده سبک، نیم ساعت پیش از شروع فعالیت است. خرما بهترین میان وعده محسوب می شود زیرا سرشار از کربوهیدرات انرژی زا و پتاسیم تنظیم کننده تعادل مایعات و الکترولیت در بدن میباشد.

مواد مغذی موجود در خرما

ویتامینهای ب۳ ، ب۵ ، ب۶، ث ، کا، بتاکاروتن ، فولات ، کلسیم ، مس، ید، آهن، منیزیم ، منگنز، فسفر، پتاسیم و سلنیم، روی.

طرز تهیه شیرینی میوه ای

دو سوم پیمانه خرمای خشک ، دو سوم برگه زردآلو ، یک سوم پیمانه آب لیمو ، دو پیمانه آرد ، یک دوم پیمانه شکر ، سه عدد تخم مرغ{ هم زده}
خرما ، برگه و آبلیمو را در غذاساز مخلوط کنید. سپس به تدریج آرد ، شکر و تخم مرغ را بیافزایید. مخلوط را در سینی چرب ۲۱ سانتی ریخته، در فرگرم به مدت ۳۵ دقیقه با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم دهید. پس از سرد شدن آن را به قطعات مربع شکل برش بزنید. می توان خرما را به مدت یکسال ، در ظرف در بسته منجمد کرد.

بیشتر بدانید:

خواص موز و نحوه تهیه معجون صبحانه با موز

خواص انجیر و طرز تهیه انجیر تنوری

خواص هلو و طرز تهیه ماست منجمد هلویی

خواص-خرما
خواص-خرما

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بستن