آخرین مطالبسلامتی

خواص انجیر و طرز تهیه انجیر تنوری

اطلاعات علمی میوه انجیر

خواص انجیر و طرز تهیه انجیر تنوری
۳ (۶۰%) ۲ vote[s]

خواص انجیر

انجیر در میان غنی ترین منابع گیاهی کلسیم ، به عنوان میوه محافظ استخوان شناخته می‌شود.انجیر سرشار از کلسیم است؛ کلسیم به افزایش تراکم استخوان کمک می کند؛ در نتیجه به خصوص برای ورزشکاران زنی که با شدت زیاد تمرین می کنند ، مفید است.زیرا بدین ترتیب ، بدن آنها استروژن کمتری تولید می‌کند و سبب می‌شود شاهد ریزش خون قاعدگی کمتری باشند؛ بیشتر بودن موارد ذکر شده باعث آسیب رسیدن به استخوان و در نتیجه نیاز به کلسیم می شود. انجیر خشک منبع غنی کربوهیدرات و تامین کننده سریع انرژی به شمار می رود؛در حالی که انجیر تازه ، بافت ترد و ویتامین c بیشتری دارد و میزان آنتی اکسیدان ویتامین c در آن بیشتر است.

مواد مغذی موجود در انجیر

ویتامینهای ب۳ ، ب۵ ، ب۶، ث ، بتاکاروتن ، فولات ،  کلسیم ، مس، ید، آهن، منیزیم ، منگنز، فسفر، پتاسیم و روی.

طرز تهیه انجیر تنوری

۱۲ عدد انجیر{ بدون دم}، یک پیمانه گردو{ خرد شده}، ۶ قاشق سوپ خوری عصاره افرا،یک قاشق چای خوری دارچین، ماست.

در سر هر انجیر شکافی ایجاد کرده ، آن را باز کنید. انجیر ها را در سینی فر قرار داده و گردو ، عصاره افرا و دارچین را روی آنها بپاشید. انجیر ها را به مدت ۱۵ دقیقه در فر گرم با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرما دهید تا نرم شوند. پس از سرد شدن ، آنها را با ماست میل کنید.

بیشتر بدانید:

خواص گلابی و طرز تهیه کمپوت گلابی

خواص آلو و طرز تهیه کمپوت الو

خواص هلو و طرز تهیه ماست منجمد هلویی

خواص-انجیر
خواص-انجیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بستن